Ads 468x60px

понеділок, 18 січня 2016 р.

Урок-мандрівка «Журлива пора прощання ...»


Тема. Види речень за метою висловлення: розповідні, питальні, спонукальні.
Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні.


Мета: повторити й поглибити вивчене в початковій школі про види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням, удосконалювати уміння правильно інтонувати такі речення, ставити розділові знаки в них, розвивати навички виразного читання, уміння систематизувати матеріал, продовжувати ознайомлення з дивовижним світом української природи восени, виховувати естетичний смак.
Обладнання: ілюстрації, картки, таблиці, аудіо -, відеозаписи.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Перебіг уроку
1. Актуалізація мотиваційних резервів учнів з теми.
Дослідження-спостереження. Прочитайте текст спочатку мовчки, а потім уголос  з відповідною інтонацією. Спробуйте спрогнозувати, яку тему ми у працюватимемо на уроці.
Ви вмієте слухати музику осені? Пройдіться осіннім парком. Кружляють у таночку зірвані вітром листочки. Як їх багато! Як не хочеться їм падати!
Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку
Виходить осінь, читає вірш:


Облітають квіти, обриває вітер
Пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
Осінь жовтокоса на баскім коні.
В. Сосюра.




















Який настрій у вас? Які подарунки зробила вам усім осінь?
Ніби притомилось сонечко привітне,
У траві пожовклі молочай не квітне.
Облетіло літо листячком із клена,
Лише ялинка в лісі сонячно-зелена.
Журавлі курличуть: - Летимо у вирій !
Пропливає осінь на хмаринці сірій …
 Б. Чалий.
Освоєння теми уроку.
Бесіда
1. Пригадайте, які бувають речення за метою висловлювання ? А за емоційним забарвленням ? Знайдіть їх у тексті.
2. Які розділові знаки ставимо у кінці розповідних, питальних і спонукальних речень?
3. Коли ставимо знак оклику і знак питання?
Робота з підручником сторінки 74, 65
Розглянемо таблицю. Вправи 99 і 103.
Що нового ви почерпнули для себе?
Робота в парах
Гра «Репетиція»
Четверо учнів одержують завдання: Прочитайте один одному речення, додержуючи правильні інтонації.
Вересень золото сипле під ноги!
Т. Севернюк
Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим. А листя просить: « Виший нас зеленим! Ми ще будемо, ще не облетим»
Л. Костенко
Ви чули, як шумлять бори у вересневі вечори?
А. Малишко
Так негадано ця осінь закурликала над степом.
Б.Олійник
Останні учні працюють над вправою 99 на сторінці 65.
Мовна гра. Осінь не сама до нас прийшла.
Речення запишемо і проаналізуємо.
З'являються хлопчики-осінні місяці.
Перший хлопчик:
У південний край землі
Відлітають журавлі
Знов лункий шкільний дзвінок
Нас покликав на урок.
Як цей місяць звати? (питальне)
Прошу відгадати! (вересень) (спонукальне)
Другий хлопчик:
Кличуть нас ліси, поля, сади.
Дозбирати осені плоди
Із дерева спадає листя жовте
То землею ходить … жовтень.
Третій хлопчик:
Крапле з неба, дахів, стріх
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад.
Що за місяць? (Листопад)
Види яких речень за метою висловлювання ми зустріли у цих віршах? Чому місяці мають такі назви?



Фізкультхвилинка. Уявіть себе листочками, які кружляють у танку.



Вересень пов'язують із рослиною «вересом», що найбуйніше цвіте у вересні.
Про нього кажуть:
«Вересневий час – сім погод у нас: сіє, гріє, віє, туманіє, холодніє, гуде ще й згори йде!»
Жовтень – час жовтіння листя. А оскільки з жовтня починали справляти весілля, його охрестили і «весільником». У народі так і казали: «Жовтень на весілля багатий».
Листопад зимі ворота відчиняє.
«Листопад – вересню онук, жовтню – син, а зимі – рідний брат».
Робота з текстом (записано на дошці)

Прочитайте, спишіть, вставляючи пропущені літери.
Прийшла журлива пора прощан..я. Красне літечк.. відлетіло у вирій. У зелені кучер.. дерев уже вплітають..я багряні пасма. Чарівниця-осін.. починає розвішувати на гілках перші золоті дукати червінного листя. Поступово в золото і багрянець одягається все лісове братство. А в кришталево-прозорому синьому небі уже курличуть журавлі: на освітлених сонцем лісових галявинах червоніють кетяги горобини. Прощай, літо! Здрастуй, осінь!
Учням, щоб вставляли пропущені літери, зроблені заготовки. З них складемо слово «осінь».
Сенкан
Проведемо підсумок, якорю ж є осінь.
Осінь
Прекрасна, неповторна
Настала, розфарбувала, подарувала.
Чарівна осінь подарувала радість.
Чарівниця.
Господиня.
Підсумок уроку. Рефлексія.
Над якою темою ми працювали сьогодні?
Мікрофон. Що нового дізналися? Що зрозуміли найкраще?

Домашнє завдання. Вивчити параграф 11. Написати мініатюру: «Осінь! Осінь… Осінь?»

Прощання.
Дорогі діти, будьте щедрі, як осінь, багаті, як урожай, красиві, як квіти.






Немає коментарів:

Дописати коментар

 

Sample text

Sample Text

Sample Text

 
Blogger Templates